Bakan Işıkhan’dan emekli zammı açıklaması: “Bütçeye çok büyük bir oran koyduk”

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, emekli aylıkları için ilave düzenleme hazırlığının sürdüğünü ve “güzel müjdeler” olacağını söyledi. Işıkhan’ın açıklamasına göre emekliler için bütçeye çok büyük bir oran konulmuş. En düşük emekli aylığı 23 bin 552 TL, net asgari ücret ise 28 bin 75 TL seviyesinde. 

Bakan Işıkhan’dan emekli zammı açıklaması: “Bütçeye çok büyük bir oran koyduk”

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 2027 yılında emekli aylıklarında yapılması planlanan ilave düzenlemeye ilişkin çalışmaların sürdüğünü açıkladı. Işıkhan, bütçede emekliler için mevcut uygulamaların dışında kaynak ayrıldığını belirterek, “Bütçeye emeklilerle ilgili rutinin dışında çok büyük bir oran koyduk.” dedi. Işıkhan, emeklilerin gelir düzeyine ilişkin olarak da şu ifadeleri kullandı: “Bu konuyu yakından takip ediyoruz. Bütçe imkanlarını doğru değerlendirerek emeklilerimize destek olacağız. Çalışmalarımız devam ediyor. Türkiye olarak emeklilerimiz için önemli bir kaynak ayırdık.”

Emeklilerin yaşadığı ekonomik koşulların farkında olduklarını belirten Işıkhan şöyle devam etti: “Emeklimizin içinde bulunduğu durumun farkındayız. Bu konuda önemli adımlar atacağız. Emeklimizi memnun edecek adımlar atacağız. Güzel müjdelerimiz olacak.”

En düşük emekli aylığı 23 bin 552 TL

En düşük emekli aylığı ödeme tutarı, 2026’nın başında 20 bin TL’ye, temmuz ayında ise 23 bin 552 TL’ye yükseltildi. 2025’in ikinci yarısında bu tutar 16 bin 881 TL seviyesindeydi. Temmuzdaki düzenlemenin yaklaşık 5,1 milyon kişiyi kapsadığı açıklanmıştı.

Bakan Işıkhan, 3 Kasım’daki TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu görüşmelerinde de 2027 Ocak ayından itibaren mevcut yasal artışlara ek iyileştirmeler içeren bir çalışma yürütüldüğünü açıklamıştı. Çalışmada emekliler arasındaki gelir farklılıklarının da dikkate alınacağını belirtmişti.

Emeklilere yönelik yeni düzenlemenin tutarı ve yöntemi ise henüz kesinleşmedi. Ankara kulislerinde seyyanen artış, enflasyon artışına ek refah payı ve prim gün sayısına göre farklılaştırılmış artış seçeneklerinin değerlendirildiği belirtiliyor. Bu seçeneklerin oranlarına ilişkin resmi bir karar açıklanmış değil.

En düşük emekli aylığı asgari ücretin 4 bin 523 TL altında

2026 yılında net asgari ücret 28 bin 75 lira 50 kuruş, brüt asgari ücret ise 33 bin 30 TL olarak uygulanıyor. Net asgari ücret 2025’e göre yüzde 27 artırılmıştı.

Buna göre 23 bin 552 TL’lik en düşük emekli aylığı ödeme tutarı, mevcut net asgari ücretin 4 bin 523 lira 50 kuruş altında bulunuyor. En düşük emekli aylığı, net asgari ücretin yaklaşık yüzde 84’üne karşılık geliyor.

Asgari ücret görüşmeleri aralıkta

Işıkhan, 2027 yılında geçerli olacak yeni asgari ücret için çalışmaların aralık ayında başlayacağını söyledi. Bakan Işıkhan şöyle konuştu: “Aralık ayı içerisinde asgari ücretle ilgili çalışmaları başlatacağız. Asgari ücretin de yeterli olmadığını biliyoruz. Asgari ücret kamuda uygulanan bir ücret değil. Daha çok özel sektörde alt limit olarak konuluyor. Çoğu özel sektör firmalarında da asgari ücret uygulanmıyor.”

2027 asgari ücretine ilişkin işçi ve işveren taraflarının teklifleri ile hükümetin hedeflediği rakam konusunda henüz resmi bir tutar açıklanmadı.

TR724 Patreon

Bağımsız haberciliğe destek olun

TR724, okurlarının katkısıyla yayın yapıyor. Patron olarak bu haberi ve yenilerini mümkün kılın.

Patron ol

GÜNÜN MANŞETLERİ

Yorum Yap