ABD’de hükümetten yapılan açıklamaya göre; dünyanın en büyük ekonomisi geçtiğimiz ay 92.000 istihdam kaybetti, işsizlik oranı da %4,3’ten %4,4’e yükseldi.
Cuma günü açıklanan resmi veriler, ABD ekonomisinin Şubat ayında beklenmedik bir şekilde istihdam kaybı yaşadığını gösterdi. Yeni veriler, iş gücü piyasasına dair endişeleri artırdı. Ocak ayında ise 126.000 kişilik bir istihdam artışı yaşanmıştı.
Çalışma Bakanlığı, istihdamdaki genel düşüşün grev faaliyetleri nedeniyle sağlık sektöründe yaşanan gerilemeden kaynaklandığını belirtti. Raporda, “Bilişim ve federal hükümet sektörlerindeki istihdam aşağı yönlü seyretmeye devam etti” ifadesine yer verildi.
Şubat ayı verileri, aynı zamanda ekonomiyi desteklemek amacıyla Federal Rezerv’in (Fed) faiz oranlarını tekrar düşürmeye başlaması yönündeki görüşleri de güçlendirebilir.
