Önceki yıllarda İBB’nin bütçesi, yandaş medyaya akmış!

İktidara yakın medya zor günler geçiriyor zira İstanbul ve Ankara gibi büyükşehir belediyelerindeki reklam kanalları kurudu! Yeniçağ’dan Murat Ağırel, bugünkü köşesinde tam da bu konuya ilişkin bilgi ve rakamlar verdi. Ağırel’in aktardıklarına göre Ekrem İmamoğlu’ndan önce Büyükşehir’in bütçesi ‘yandaş’ medyaya akmış. 2017-2019 Haziran tarihleri arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve bağlı iştirakleri toplamda 57 milyon TL reklam dağıtmış. Bu paraya sponsorluk ücretleri dahil değil.

İşte Murat Ağırel’in bugünkü yazısı: “Yazdıkça bitmiyor. Biliyorsunuz… Gece gündüz çalışarak, zar zor kazandığımız parayı, ödediğimiz yüksek vergilerin neticesinde oluşan kamu kaynaklarını sömürüyorlar.Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın cezaevi arkadaşı Hasan Yeşildağ’ın sahibi olduğu Türkmedya grubuna bağlı gazetelerinden biri olan Star Gazetesi kapandı. Gazetenin Genel yayın Yönetmeni Nuh Albayrak 31 Aralık son tarih diye açıklama yaptı. Sadece emeğiyle para kazanan, işsiz kalacak basın emekçisi kardeşlerim için üzülürüm. Peki, ne oldu da bir anda maddi sıkıntıya girdi bu grup?
Ne değişti?
Ne değişti biliyor musunuz?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi…
Anlatayım.
Hatırlarsanız…
31 Mart gecesinden sonra Ekrem İmamoğlu hakkında hakaret dolu, yalan yanlış birçok yazı yazıldı. Bunun nedeninin de kesilecek “rant” olduğunu anlatmıştım.
İşte bu rantın merkezindeki konuyu İstanbul Büyükşehir Belediyesine sordum.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve bağlı iştirakleri hangi yayın organına ne kadar reklam verdi?
Cevabı geldi.
Ekseriyeti 2017-2019 Haziran tarihleri arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve bağlı iştirakleri toplamda 57 milyon TL reklam dağıtmış. Bu rakamlara sponsorluklar dahil değil. Sadece internet, gazete, dergi ve TV reklamları…Peki, kim ne kadar almış?Buyurun listeye…
Mesela kapanacak olan Türkmedya yayın organlarına 5 milyon 764 bin TL,
Turkuaz Holding’e bağlı yayın organlarına 15 milyon 293 bin TL,
Albayrakların sahip olduğu;
Yenişafak, TVNET gibi yayın organlarına 9 milyon 127 bin TL,
AKİT grubunun sahip olduğu Yeni Akit ve Akit TV ye 3 milyon 008 bin TL,
Nokta Elektronik Medya A.Ş. sahibi olduğu Kanal 7, Haber 7, Ülke TV için 1 milyon 409 bin TL,
Selahatin Aydoğdu ‘nun sahip olduğu MS YAPI MEDYA ya ait olan İstanbul Tv ve İstanbul Ajans için 1 milyon 575 bin TL,
Demirören Medya Grubunun sahip olduğu Milliyet, CNN Türk, Kanal D, Hürriyet için 689 bin 647 TL,
Ciner Holding’in sahibi olduğu Habertürk, Show TVv için 493 bin 705 TL,
İhlas Grubunun sahip olduğu Türkiye gazetesi ve İHA için 1 milyon 189 bin TL,
Vakıflar reklam ve abonelik parasından eksik durur mu?
SETA Vakfı’nın yayın organı KRİTER dergisi için 342 bin 242 TL,
TÜGVA yayın organları Fikirname ve Özçekim için 55 bin TL,
Okçular Vakfı için 360 bin TL,
PEKİ YA İNTERNET SİTELERİ?
Jülide Övür, Emin Fırat Övür’ün sahibi olduğu Hür Haber ve www.hurhaber.com için 124 bin TL,
Ercan Çalık ve Fatih Çalık’ın sahibi olduğu www.superhaber.com için 284 bin 270 TL,
Hadi Özışık’ın sahibi olduğu www.internetmedya.com’a 340 bin 900 TL,
Akil adamlar listesinde de bulunan Mehmet Avni Özgürel’in sahibi olduğu Ufuk Gazeteciliğe ait Yeni Birlik Gazetesi,www.yenibirlik.com için 203 bin 040 TL,
Abdurrahman Uzun’un sahibi olduğu Türkiye Haber Merkezi adlı site için 60 bin TL verilmişYani anlayacağınız şu…
Şimdilerde kapanma telaşında olan iktidara yakın gazeteler aslında İBB’yi kemiren gruplardı.
İmamoğlu, “Adama, kişiye cemaatlere vakıflara hizmet işi bitti” deyince toplanıp gitmeye başladılar.Sonuç olarak İBB üzerinden sürdükleri saltanatın da sonu gelmiş oldu.Darısı diğerlerinin başına…

YORUM YAZIN

Lütfen yorumunuzu yazın
Lütfen isminizi girin