OHAL kapsamında yeni bir kararname yayımlandı. 702 nolu KHK ile nükleer düzenleme kurumu oluşturuldu.
OHAL kapsamında yeni bir kararname yayınlandı. KHK ile Nükleer Düzenleme Kurumu oluşturuldu. Kuruma, 2 başkan yardımcısı ve 10 daire başkanı başta olmak üzere 319 kişi alınacak.
Olağanüstü Hal (OHAL) kapsamında Resmi Gazete’de yayımlanan KHK ile Nükleer Denetleme Kurumu’na nükleer eneerji ve iyonlaştırıcı radyasyona ilişkin faaliyetler üzerinde düzenleyici kontrol yetkisi verildiği belirtildi. KHK kapsamında NDK; kamu tüzel kişiliğini haiz, idari ve mali özerkliğe sahip bir kurum olacak. Kurul ve başkanlıktan oluşan NDK’nın kurulu beş üyeden oluşacak ve üyeleri Cumhurbaşkanınca atanacak. Kurul üyeleri KHK’nın yürürlüğe girdiği cumhurbaşkanının yemin tarihinden itibaren iki ay içinde atanacak, ilk toplantısını atamanın ardından iki hafta içinde yapacak. Kurumun görevlerini yaparken ihtiyaç duyacağı her türlü hizmet için paylarının en az yüzde 51’i NDK’ya ait olan NÜTED Nükleer Teknik Destek Anonim Şirketi kurulacak. Nükleer santral işletenler, ürettikleri birim kWh elektrik başına radyoaktif atık yönetimi özel hesabına ve işletmeden çıkarma özel hesabına ayrı ayrı olmak üzere 0.15 dolar ödeme yapacak. Diğer yandan NDK, Kurul kararı ile beş yıla kadar yıllara sari yüklenmelere ait sözleşmeler yapabilecek.
