AnaSayfa»Medya»Damadın kanalından RTÜK’e çekilen tek faksla, 1 milyon TL’lik ceza iptal edilmiş

Damadın kanalından RTÜK’e çekilen tek faksla, 1 milyon TL’lik ceza iptal edilmiş

Pinterest Google+

RTÜK’ün ATV’ye 1 milyon liralık idari para cezasını, kanalın bağlı bulunduğu Turkuvaz Medya’nın avukatlarından toplantının başlamasından iki saat önce gelen faks üzerine vermekten vazgeçtiği öne sürüldü.

‘Esra Erol’da’ isimli programda Adana’da bebeklerin satıldığı iddia edildi. Hedef gösterildiklerini söyleyen doktorlar ve hastane yönetimi kanalı Ankara ve Adana’daki il sağlık müdürlükleri, Sağlık Bakanlığı ve cumhurbaşkanlığına şikayet etti. Şikayetlerin de yer aldığı RTÜK uzman raporunda yayın ilkelerinin ihlal edildiği gerekçesiyle ATV’ye idari para cezası verilmesini talep edildi. Rapor hazırlanmasının ardından dört toplantıda rapor gündeme alınmadı.

Söz konusu rapor, 10 Ocak’taki kurul gündemine gelmeden iki saat önce Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksyon AŞ’nin avukatından RTÜK’e bir faks gönderildi. Faksta programın ardından Adana başsavcılığınca soruşturma açıldığı bilgisi yer aldı. ATV’nin bu yayınlarının kamu yararına hizmet ettiğinin ifade edildiği faksta, “Yayınların kamuoyu aydınlatmada üstlendiği rol göz önüne alınarak, Adana Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturmanın etkilenmemesi gereği, işbu yazıda belirtilen hususların dikkate alınmasını arz ederiz” dendi.

RTÜK Üst Kurulu’nun bu faks üzerine ATV’ye 1 milyon lira ceza kesmekten vazgeçtiği öne sürüldü. Kuruldaki karar oy çokluğuyla alındı. ATV, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak’ın yönettiği Turkuvaz Medya Grubu’na bağlı.

 

önceki yazı

Yedi aylıkken annesiyle girdiği cezaevinden, 475 gün sonra 'pardon' denilerek serbest bırakıldı

Sonraki yazı

OHAL Komisyonu 3 bin 110 başvuruyu karara bağladı; sadece 40 kişi mesleğe iade edildi

Yorum yapın

Değerli Okurumuz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir